Užitočné informácie

KVALITA SLUŽIEB

  • odborný poradenstvo-individuálny a profesionálny prístup
  • úplný info servis
  • zabezpečenie komplexného cestovného poistenia

ZÁKONNÉ POISTENIE

  • CKFRANKA TOUR je poistená v zmysle zákona č.281/2001 Z.z.pre prípad úpadku v Allianz Slovenská poisťovňa a.s.

DELEGÁT

  • v cene zájazdov, pokiaľ nie je uvedené inak, je zahrnutý aj zaškolený delegát. Delegátom v niektorých letoviskách môže byť tiež slovensky prípadne česky hovoriaci pracovník partnerskej cestovnej kancelárie v mieste pobytu. Úlohou delegáta je pomôcť Vám v prípade problémov, oboznámiť Vás s pobytovám miestom, možnosťami fakultatívnych výletov, zodpovedať Vaše otázky. V niektorých letoviskách môže mať delegát na starosti viacej ubytovacích zariadení prípadne letovísk, preto Vám odporúčame využívať pre riešenie možných záležitostí predovšetkým úradné hodiny alebo pravidelné schôdzky, ktoré sú predtým vyhlásené delegátom na informačnej tabuli na recepcii ubytovacích zariadení alebo v sídle partnerskej cestovnej kancelárie. Tu sú taktiež uvedené miesta a časy odchodov autobusov, časy transférov na letisko a iné dôležité informácie, ako aj spojenie na delegáta pre prípad mimoriadnej udalosti.

FAKULTATÍVNE VÝLETY

  • v každej destinácii je pre Vás pripravená bohatá ponuka fakultatívnych výletov, ktoré sú príjemným spestrením každej dovolenky a umožnia Vám lepšie spoznať navštívenú krajinu. Výlety si môžete zakúpiť priamo na mieste u nášho delegáta alebo prostedníctvom partnerskej CK. Fakultatívne výlety sú organizované zahraničným partnerom a preto CK nenesie zodpovednosť za prípadné nedostatky, ani za tvorbu cien. Ponuka fakultatívnych výletov: http://www.frankatour.sk/fakultativne_vylety

KLUBOVÁ DOVOLENKA

  • organizovanie rôznych športových a zábavných akcíí podľa záujmu
  • animačný program pre veľkých i malých
  • detská škôlka
  • požičiavanie športových potrieb
  • požičiavanie bicyklov

DOPRAVA

  • prvý a posledný deň zájazdu je určený na prepravu do a z letoviska

Autobusová doprava

  • dopravu zabezpečujeme kvalitnými klimatizovanými autobusmi. Autobusy sú vybavené: klimatizácia, TV, video alebo DVD, občerstvenie (teplé a chladené nápoje) - nákup za eurá. V prípadoch, ak nie je prihlásený dostatočný počet účastníkov, sú na prepravu zaraďované nízkokapacitné autobusy (mikrobusy). Takáto situácia môže nastať hlavne v okrajových termínoch, teda na začiatku a na konci sezóny. Počas prepravy sa uskutočňujú technické prestávky, o ktorých počte, čase a dĺžke trvania rozhodujú vodiči v závislosti od dopravnej situácie na cestách. CK nezodpovedá za prípadné meškanie autobusu spôsobené dopravnou situáciou na cestách, zlými poveternostnými podmienkami a podobne. Miesta v autobuse určuje CK, zároveň je tu možnosť zakúpenia miesteniek.

Individuálna doprava

  • klient, ktorý použije individuálnu dopravu, sám zodpovedá za dodržanie termínu nástupu a ukončenia pobytu a teda aj čerpanie, resp. nečerpanie zabezpečených služieb. Odporúčame, aby ste si časovo rozvrhli cestu vzhľadom na dodržanie termínu nástupu a ukončenia pobytu. Po príchode do ubytovacej kapacity sa môžete ubytovať na základe účastníckeho poukazu (voucher), podľa pokynov delegáta i bez asistencie delegáta. Pri cestách motorovými vozidlami je bezpodmienečne nutné mať platný vodičský preukaz, technický preukaz a doklad o poistení vozidla (zelená karta). Odporúčame vodičom dodržiavať platné predpisy o cestnej premávke platné pre konkrétnu krajinu tranzitu.

UBYTOVANIE

  • široká ponuka kvalitných ubytovacích kapacít vo všetkých cenových kategóriách
  • výber overených letovísk s prírodnými krásami na základe skúseností z praxe
  • hotely a penzióny vyberáme s veľkou pozornosťou, aby sme mohli zabezpečiť dovolenku za prijateľné ceny. Našim cieľom je udržiavať kvalitu a solidnu úroveň ubytovania. Je však potrebné vedieť, že každý štát má iné kritériá pre zaraďovanie hotelov do jednotlivých kategórií a nedajú sa porovnávať štandardy v rôznych štátoch.
  • kategorizácia ubytovacích zariadení

*veľmi jednoduché ubytovacie zariadenie s jednoduchým vybavením, spoločné sociálne zariadenie na chodbe, určené pre   nenáročnú klientelu

** ubytovacie zariadenie s účelným vybavením a vlastným sociálnym zariadením, vhodné pre nenáročnú klientelu

*** ubytovacie zariadenie strednej triedy s bežným vybavením a štandardnými službami pre menej až stredne náročných klientov

**** ubytovacie zariadenie vyššej strednej triedy s vyšším štandardom služieb určené pre stredne náročných až náročných klientov

***** luxusné hotely s vysokou kvalitou ubytovania a služieb určené pre náročných klientov

Oficiálne hodnotenie udáva oficiálnu triedu v zmysle platnej legislatívy štátu, kde sa ubytovacie zariadenie nachádza.

 Formy ubytovania

  • dvojlôžková izba - izba s dvoma pevnými lôžkami (oddelené, resp. manželská posteľ) spravidla s možnosťou 1 resp. 2 prísteliek
  • jednolôžková izba - izba s jedným lôžkom alebo 2-lôžková izba s jedným neobsadeným lôžkom (podľa hotelovej kapacity), väčšinou bez balóna
  • rodinná izba - jedna väčšia, resp. dve navzájom prepojené izby s vlastným sociálnym zariadením
  • stúdio - jedna miestnosť s kuchynským kútom a pevnými lôžkami, s možnosťou umiestnenia jednej alebo dvoch prísteliek, s vlastným sociálnym zariadením
  • apartmán - minimálne dve oddelené miestnosti s vyčlenenou kychynkou, resp. kuchynským kútom (prípadne jedna spálňa s dvoma lôžkami a obývacia miestnosť s rozkladacím gaučom), s pevnými lôžkami a možnosťou umiestniť prístelky, s vlastným sociálnym zariadením
  • hotelový apartmán - spravidla ide o dve oddelené miestnosti, zvyčajne s pevnými lôžkami a možnosťou umiestniť prístelky.
  • suita - nadštandardné hotelové izby, spravidla dve prepojené miestnosti
  • bungalov, vilka - samostatné ubytovacie objekty s izbami hotelového typu, pričom stravovanie a ostatné služby sú zvyčajne zabezpečované v centrálnej budove alebo v hoteli.

Niekoľko skutočností týkajúce sa samotného ubytovania:

  • v niektorých prípadoch CK nemôže ovplyvniť prideľovanie jednotlivých izieb, toto je plne v kompetencii ubytovacieho zariadenia
  • v súlade s medzinárodným štandardom môžu byť klienti ubytovaní v deň príchodu až po 14.00 hod. a v deň odchodu sú povinní uvoľniť ubytovanie do 9.00 hod., aby bolo možné pripraviť izby pre ďalších klientov
  • izbu tvoria dve lôžka, prípadne manželská posteľ. Tri a viaclôžkové izby môžu byť vytvorené pridaním ďalších lôžok (prísteliek), ktoré nemusia byť kvalitatívne rovnocenné a ich pridaním môžu byť priestory stiesnené. Treba si uvedomiť, že menšie pohodlie je zohľadnené zľavou pre tretiu, prípadne ďalšie osoby.
  • pri výbere zájazdu sa poraďte s našimi pracovníkmi, aby ste zvolili druh ubytovania, ktorý vyhovuje Vašim potrebám.

STRAVOVANIE

  • rozsah a kvalita stravy je daná úrovňou ubytovacieho zariadenia a závisí od miestnych tradícií a zvyklostí.

Formy stravovania

  • polpenzia - raňajky a večere v ubytovacom zariadení (ak nie je uvedené inak), nápoje k večeri sa spravidla platia.
  • plná penzia - raňajky, obedy a večere v ubytovacom zariadení (ak nie je uvedené inak), nápoje k obedu a večeri sa platia.
  • all inclusive - v cene zájazdu je zahrnutá plná penzia formou švédskych alebo bufetových stolov, nealkoholické a alkoholické nápoje miestneho pôvodu, pokiaľ nie je uvedené inak. Program all inclusive obvykle zahŕňa aj športové aktivity, animácie a ďalšie hotelové služby, úroveň sa však môže líšiť v závislosti od kategórie a cenových relácií hotela.
  • bufetové alebo švédske stoly - samoobslužná forma výberu jedál s ponukou studenej a teplej kuchyne, kde pestrosť ponuky závisí od ketegórie, triedy a cenovej relácie ubytovacieho zariadenia. V mnohých krajinách sa pre tento spôsob stravovania používa i výraz bufet.
  • kontinentálne raňajky - pozostávajú z teplého nápoja, pečiva, masla a džemu.
  • rozšírené kontinentálne raňajky - pozostávajú z teplého nápoja, pečiva, masla, džemu a navyše sa obmieňa syr, šunka, vajíčka, saláma, paštéta, párky atď.
  • večera typu MENU - pozostáva z jedného jedla podľa ponuky ubytovacieho zariadenia, zvyčajne obsahuje polievku alebo šalát, predjedlo, hlavné jedlo, ovocie alebo dezert.
  • večera typu Výber z troch jedál - možnosť vybrať si z troch jedál z ponuky ubytovacieho zariadenia, obvykle prvé jedlo je európske, druhé špecialita miestnej kuchyne a tretie bezmäsité.
  • rozšírená polpenzia - poskytuje sa v Chorvátsku v letovisku Baška Voda pri ubytovaní v penziónoch (viď popis pri každom penzióne). Stravu pripravujú profesionálni kuchári z kvalitných a čerstvých surovín, výhradne od miestnych dodávateľov a podáva sa v reštaurácii v danom letovisku priamo v penzióne alebo v blízkom okolí.
  • Raňajky - rozšírené kontinentálne - čaj, chlieb, maslo, džem, med, na doplnenie sa podáva syr, šunka, alebo saláma, nátierky, salámové nárezy, ovsené vločky, jogurtové výrobky. Obed - desiatová polievka s chlebom, ktorú si klient môže presunúť na vyčerpanie až k večeri. Večera - podáva sa formou výberu z dvoch jedál- mäsité jedlo s obložením, bezmäsité jedlo /objednávkou deň vopred/ + 2 dl nápoj.

ZVLÁŠTNE POŽIADAVKY

  • sú to Vaše želania, ktoré sa uvádzajú do poznámok v Zmluve o obstaraní zájazdu, napr. ubytovanie na prízemí, resp. s výhľadom na more, prípadne vedľa Vašich známych. Skontrolujte si, prosím, zaznačenie uvedenej požiadavky vo Vašej zmluve. Naša CK sa bude snažiť Vaše požiadavky splniť, nemôže ich však z kapacitných dôvodov ubytovacích zariadení za zmluvného partnera vždy garantovať. V prípade nesplnenia Vašich požiadaviek "naviac", osobitne CK a zmluvným partnerom nepotvrdených a nezaplatených, nevzniká nárok na žiadnu konverzáciu.                                                                                                                              

LAST MINUTE/LAST MOMENT

  • predaj zájazdov akciou Last minute je výhradnou vecou obchodnej politiky spoločnosti a závisí od množstva faktorov, ktoré zohľadňujú čo najefektívnejšie využitie nakontrahovaných kapacít. Pri tejto akcii ide spravidla o predaj posledných voľných izieb, posledných mieste v doprave, resp. posledných voľných miest v danom termíne, čo znamená, že výber je veľmi obmedzený. Využitie zľavy Last minute môže znamenať aj to, že kvalita služieb sa nemusí rovnať kvalite služieb zakúpených za plnú katalógovú cenu.

DETSKÉ ZĽAVY

  • dieťa má nárok na zľavu pri 2 plne platiacich osobách. Rozhodujúcim kritériom pri uplatňovaní detských zliav je dosiahnutý vek dieťaťa. Pod vekom dieťaťa sa rozumie vek, ktorý dieťa nesmie dovŕšiť v deň príletu, resp. príchodu na Slovensko. /Dieťa do 2 rokov nesmie dovŕšiť v deň príchodu na Slovensko 2 roky, dieťa do 12 rokov nesmie dovŕšiť v deň príchodu na Slovensko 12 rokov a pod./

CESTOVNÉ DOKLADY

  • Pred odchodom na dovolenku si včas skontrolujte platnosť cestovných dokladov. Pri vycestovaní do niektorých destinácií by mal byť cestovný doklad platný minimálne 3 alebo 6 mesiacov po návrate na Slovensko. Hoci SR je členským štátom Európskej únie, odporúčame si na cestu do cieľovej krajiny zobrať platný nepoškodený cestovný pas. Deti do 5 rokov, ktoré nemajú vlastný cestovný pas, musia byť zapásané v cestovnom pase rodiča. Deti od 5 rokov musia mať vlastný cestovný pas.

BATOŽINA

  • Každý cestujúci /s výnimkou detí do 2 rokov bez nároku na samostatné miesto v lietadle/ má nárok na bezplatnú prepravu batožiny do deklarovanej maximálnej  hmotnosti podľa aktuálnych prepravných podmienok zmluvného prepravcu CK. Pri nadváhe ( pri prekročení maximálnej hmotnosti určenej prepravcom ) má prepravca právo účtovať ním stanovený príslušný poplatok. Pre prípad straty prípadne zámeny, odporúčame batožinu pred jej odovzdaním na prepravu označiť na viditeľnom mieste základnými kontaktnými údajmi klienta a cieľovým zariadením pobytovej destinácie. Za stratu a poškodenie batožiny odovzdanej prepravcovi zodpovedá prepravca.

FOTOGRAFIE V KATALÓGU

  • fotografie uverejnené v našom katalógu majú výlučne informatívny charakter. Izby v jednotlivých penziónoch môžu mať rozdielny nábytok, odlišné farebné zariadenie, môžu sa líšiť aj svojou veľkosťou. V rámci možností strán v katalógu sa dá uverejniť len určitý počet fotografií.

AUTORIZOVANÝ PREDAJ